A-M-A-Z-I-N-G!!! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Lisette Bus - WaarBenJij.nu A-M-A-Z-I-N-G!!! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Lisette Bus - WaarBenJij.nu

A-M-A-Z-I-N-G!!!

Blijf op de hoogte en volg Lisette

27 November 2013 | Australië, Agnes Water

Ik ga proberen mijn belofte waar te maken, daarom nu deze blog. Het is nog niet zo lang geleden, maar in deze week heb ik veel gezien/gedaan.

Op mijn 2e dag in Noosa heb ik de Coastal Walk gelopen in het National Park. Ik kan het echt niet vaak genoeg zeggen, maar de uitzichten blijven echt waanzinnig. Tijdens deze wandeling heb ik in een baai zeeschildpadden gezien. Gaaf!! Daarna kwam ik op een strandje, wat achteraf gezien een naaktstrand was. Oeps! Die naakte oude man was dus niet zo gek! Terug ben ik via het bos gelopen. Bij echt elk geluidje dacht ik dat er ergens een slang was. Heb nog nooit zo snel 5 kilometer afgelegd!!

De dag erna was het dan eindelijk tijd voor de Everglades tour. Na een boottocht kwamen wij dan in de Everglades aan. Tijd om de kano's in te laden en verder de natuur in te gaan. Oefening baart kunst, want na een paar botsingen met andere kano's en oevers, kregen wij het dan eindelijk onder de knie. Snel tent opgezet en een duik genomen. Het water is hier zoo apart. Het is zwart en als je er in bent, is het oranje. Lijkt net op thee dus! En het was zooo goed voor de huid! Gratis spa treatment :)! Dat was dan ook wel de enige luxe die wij hadden. Geen douches, geen toiletten. Echt really back to basic dus! En dat na die verwennerij in Brisbane! Gelukkig was dat nog niet alles, want na een tijdje begon het te onweren en te regenen, en laat nou net mijn tent niet waterproof zijn. Resultaat: zwembad in onze tent. Onze matrassen waren net luchtbedden en onze slaapzakken kon je letterlijk uitwringen. Maar dit mag de pret niet drukken! Na de tent droog gemaakt te hebben (met behulp van de Engelse jongens en een paar typische Lisette uitspraken) kwamen wij erachter dat er nergens licht te bekennen was op onze slaapplaats. Om 18.00 uur was het pikdonker en (heel schaamtelijk) zijn wij langzaam onze tenten ingedoken.

Na de meest koude nacht ooit, werd k om 5.30 wakker en heb ik een duik genomen in het water om op te warmen. Doordat het zo vroeg was, lag er een laagje mist op het water. Supermooi!! Hier in tijdje in mijn eentje gezeten voordat de rest wakker werd. Daarna de kano's gepakt en richting de Sandpatch walk gedaan. De touroperator had ons verteld dat deze eigenlijk gesloten was vanwege bosbrandgevaar, maar dat de kans op een ranger vrij klein was. Uiteindelijk zijn wij onder de borden doorgelopen en hebben toch de wandeling gedaan. 12 km op slippers berg op en af! Maar het resultaat mocht er zijn. De sandpatch was waanzinnig. Midden op een berg met een uitzicht op de oceaan en aan de andere kant op een meer. Heel vreemd om te denken dat onder al dat zand een bos lag. Terug bij de tenten (zonder 300 dollar boete, joepie!!) hebben wij met de groep verschillende drankspelletjes gespeeld. De combinatie van bier, goon en superzoete siroop kan ik niemand aanraden. Ik haat Engelse drinkspelletjes vanaf nu!!

Volgende dag vroeg alles opgeruimd en teryg geroeid naar de plek waar wij opgehaald zouden worden. Wat verlangde ik naar een douche. Gelukkig nog 4 uur wachten voordat ik in kon checken. Weet niet hoe ze dit in Afrika volhouden enzo!! Ik zonder douche is mission impossible!! In de avond zijn wij met de groep van de Everglades wat wezen drinken om het af te sluiten, want (bijna) iedereen zou de volgende dag doortrekken. Dit uitstapje was echt super en zeker een aanrader!!

Volgende dag de bus gepakt naar Rainbow Beach. Daar aangekomen vroegen ze of ik al de dag erna naar Fraser Island wilde i.p.v. zaterdag, want deze zat eigenlijk al vol. No problemo!! Dus diezelfde middag nog naar de veiligheidsmeeting geweest en alvast de groep leren kennen. Ik zat in een groep met 1 Brits meisje en 6 Duitsers (God save me!!).

Na de jeep ingeladen te hebben,vertrokken wij dan eindelijk naar Fraser!! Ik kon echt niet meer wachten! Daar stuk over stranden gereden en later het binnenland ingegaan richting Lake McKenzie. Eén van de mooiste dingen die ik ooit gezien heb. Na hier wat geluierd te hebben, zijn wij doorgereden naar onze camping. Wat een luxe (vergeleken met de Everglades). Tenten waren al klaar, schone toiletten en zelfs douches!! In de avond weer wat drankspelletjes gespeeld (wat moet je anders?). Het zijn niet alleen de Britse drankspelletjes die ik nu haat, maar ook de Deense!! Afgrijselijk!!

Dag 2 op Fraser beloofde een drukke dag te worden. Maar voordat wij gingen, moesten wij eerst nog een groepslid zoeken. Hij had niet in zijn eigen tent geslapen en wij wisten echt niet waar hij was. Hij was als laatste gezien toen hij tegen bomen stond te praten (thanks Deense jongens!). Uiteindelijk hebben wij alle tenten nagelopen en vonden wij hem in de laatste (zonder shorts, great!). Daarna naar Eli Creek gegaan. Dit is een klein beekje met best een sterke stroming. Ideaal om in te drijven! Maar pas op voor de palmbomen in het water!! Daarna gereden naar de Champagne Pools en Indianhead. Weer schildpadden gezien! Mis alleen de haai nog en dan is mijn verzameling compleet.
Na deze waanzinnige plekken terug naar de camping om een Griekse avond te houden. Onze lead driver was een Griekse jongen en probeerde alles uit de kast te halen (inclusief borden smijten, hoppa!!).

Laatste dag op Fraser nog even een boswandeling gemaakt naar Lake Wabby. Je komt daar aan op hoge duinen en dan ligt beneden een waanzinnig meer!! Na dit weet ik het zeker, hier wil ik voor altijd blijven!! Fraser is echt één van de meest mooie plekken die ik ooit gezien heb!!
Voordat wij vertrokken van het eiland nog even dolfijnen gespot en als perfecte einde kwam er nog een dingo naar ons toe! Beter kan het niet worden!

Tijd om huisvrouw te spelen de volgende dag. Na twee intensieve tours (waarbij je best wel vies wordt), moest toch ook de was gedaan worden. Ma, je kan trots op me zijn. Alle vlekken zijn eruit :)!! En eindelijk heb ik dan een plek gevonden om mijn foto's up te loaden. Duurde een tijdje, maar het lukte. Ben zo blij, nu kunnen jullie zien waar ik het over heb. In de avond nog wat gedronken met een paar Nederlanders. De omschakeling wordt steeds moeilijker.

Gisteren ben ik naar Agnes Water gegaan. Hier aangekomen wat wezen eten met een meisje uit de bus. Vandaag lekker een lui dagje. In de ochtend een strandwandeling en in de middag wezen bakken op het strand. Vervelend! Vanavond trek ik verder naar Rockhampton. Hier ga ik morgen voor 2 dagen naar een farmhostel en daarna naar een krokodillenfarm. Spannend!!

Dikke kus!!
X

  • 27 November 2013 - 11:48

    Soes :

    Hoi Soes,

    Wat een verhaal. Wat heb je veel gezien en gedaan de afgelopen dagen. Super gaaf!! Leuk dat je daar wil blijven, maar dan heb je wel toestemming nodig van je zus. ;-) Ik vind je super stoer dat je het allemaal maar durft en doet. Niet te bruin worden he?? Kan niet wachten op de live-verhalen!! Dikke xxx

  • 27 November 2013 - 14:20

    Yvone:

    Lieve Lisette,
    Wederom heerlijk om te lezen. Meisje wat maak jij een hoop mee, wat een ervaring|
    Ik ben zo ook al trots op je , hoor.
    Maar ik weet nu hoe goed jezelf kunt wassen, haha
    Liefs mams

  • 27 November 2013 - 19:20

    Linn:

    Hee Meissie,

    WAT een avonturen!! =) jeetje wat maak jij veel mee! Ik sluit met wel aan bij je zus. als je daar wilt bliljven eerst even toestemming vragen van het thuisfront haha enne.. of wij misschien ook geen zin hebben om daar te wonen! haha :P

    Watl een drama van je tent, dat ie niet waterdicht was!! En bizar van dat water!!
    Ik heb van de week inderdaad je foto's gekeken en ik kan echt niet anders zeggen dat ik stik jaloers ben op wat jij allemaal ziet daar!! Ik wil daar zeker ook nog een keer heen!! ;)

    Let je ook wel een beetje op jezelf meis? goed eten enzo? Ik zag een paar foto's voorbij komen dat er niet heel veel meer van je over is..Je ziet er wel goed uit hoor daar niet van ;)!

    Nou ik ben al benieuwd naar de volgende!

    Ajuuu!! [ want hier gebruiken we een paraplu =( ]
    Xxx



  • 27 November 2013 - 21:12

    Yvonne:

    Leuk om te lezen Lies!! En wat klinkt het heerlijk!!

    Geniet ervan! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

In dit dagboek ga ik mijn backpack avontuur vastleggen. Ik ga voor 5 maanden naar Australië en Nieuw Zeeland.

Actief sinds 10 Juli 2013
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 7014

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2013 - 10 Maart 2014

Backpack avontuur

Landen bezocht: