I'm still alive!! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Lisette Bus - WaarBenJij.nu I'm still alive!! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Lisette Bus - WaarBenJij.nu

I'm still alive!!

Blijf op de hoogte en volg Lisette

17 November 2013 | Australië, Noosa Heads

Wat vliegt de tijd toch snel! Ik zit al iets langer dan een maand aan de andere kant van de wereld, maar het voelt aan als 2 weken. Ik weet dat mijn vorige blog gigantisch lang geleden was. Daarom zal ik proberen of ik alles kan schrijven wat er tussen nu en toen is gebeurd, maar weet niet zeker of dat lukt. Internet hier is namelijk over heel slecht! Dit is dezelfde reden dat er geen nieuwe foto's op Facebook staan, want het uploaden van 6 foto's duurt ongeveer 30 min. Reken dat maar eens uit voor ongeveer 400 foto's! Niet te doen!

Na mijn bezoek aan de Taronga Zoo, ben ik de volgende dag naar Wollongong gedaan met de trein. Ik had daar afgesproken met een Australische jongen die die week ervoor onze kamergenoot was geweest. Hij wilde mij zijn omgeving laten zien! De treinreis was super. Het ging dwars door een nationaal park met mooi uitzicht op de oceaan. Tijdens de tour kwamen wij langs een gebied waar een bosbrand was geweest. Echt bizar! En volgens hem was dit nog een kleintje, maar het strekte zich uit over 15 km ofzo! Daarna richting Kiama, waar eigenlijk maar 1 ding te zien is, namelijk een blowhole. Na wat andere kleine plaatsen en een test "Hoe spreek je de Aboriginal plaatsnamen uit", heb ik weer de trein gepakt richting Sydney!

Eindelijk een dag goed weer, dus tijd om te vertrekken naar Bondi Beach! Sexy lifeguards, here I come! Ik denk dat ze een dag vrij hadden of ingehuurd worden voor de tv serie, want die lifeguards die ik zag waren niet sexy en rond de 40 jaar oud! Balen!! Gelukkig waren de surfersboy leuker om naar te kijken en was de oceaan blauwer dan blauw!! Na een heerlijke stranddag wat wezen eten in een pub. De leukste die er is in Sydney op woensdag, want ze draaien er jaren 80/90/00 muziek en de bartender was super grappig!!

Donderdag was het weer Ivy time!! Na de vorige keer, wilde ik hier zeker nog een keer heen! Om de rij te ontlopen gingen wij (ik en mijn 5 duitse kamergenoten) daar eerder heen, klaar om te feesten! De lift ging open en wat schrok ik van wat ik zag! Rustige muziek, mannen in pak en iedereen was aan het relaxen. Nee, laat mij het niet fout hebben!! Gelukkig zei iemand achter de bar dat het feest zou beginnen over 60 minuten. Het was het wachten zeker waard!! Het was zelfs nog beter dan die week ervoor!! Ik wil de Ivy meenemen naar Nederland!!

Na anderhalve week in Australië was het hoog tijd voor een typische Aussie BBQ! Jammie!! De barbecuesaus is hier the best!! Gaat zeker nog een paar keer herhaald worden!!

Jose had mij verteld dat zij het weekend zou overkomen naar Sydney en mee zou gaan met een kroegentocht. Ik heb mijn Duitse kamergenoten (wat makkelijk was!!) overgehaald om mee te gaan. Heel raar om aan de andere kant van de wereld iemand tegen te komen die je kent uit Nederland. Het was bijna nog raarder om weer Nederlands te kunnen spreken. Regelmatig begonnen wij dan ook in het Nederlands en eindigde wij in het Engels. Na de 4e kroeg wilde mijn vrienden weg om voetbal te gaan kijken. Ik ben bij Jose en haar vrienden gebleven om nog even door te feesten! Beste keus, want het was een topavond en het was superleuk om Jose weer te zien!

Mijn laatste avond in Sydney nog even een bezoekje gebracht aan de Opera House. Blijft 1 van de mooiste dingen in Sydney!
Op mijn laatste dag in Sydney nog even naar de Chinese tuinen geweest, geschommeld in Darling Harbour, relaxed in the Botanic Gardens en nog wat gegeten en gedronken met de Duitsers voordat de bus naar Byron Bay zou vertrekken. Ik weet dat het tijd wordt om Sydney te verlaten, maar had het niet erg gevonden om daar nog een tijdje te zitten.
In de bus kwam ik Jamel tegen. Hij is een Nederlander en ik heb hem leren kennen via een reizigerswebsite. Ik dacht dat hij dezelfde vlucht naar Sydney had als mij, maar dat was niet zo. Leuk en toevallig dat je elkaar dan tegenkomt in de bus naar Byron Bay. Zeker omdat je elkaar niet gezien hebt in Sydney en toch in hetzelfde hostel verbleef!

Na 13 uur (waar de temperatuur schommelde tussen de 19 en 30 graden in de bus), eindelijk aangekomen in Byron Bay. Ik had met Lara voor de eerste nacht een tipi geboekt. Wij hadden mazzel en kregen de nieuwste die er was! Byron Bay is zo anders dan Sydney. Het is wat alternatiever en heeft af en toe trekjes van een regenwoud. Super!! Nadeel hiervan is dat wij niet konden slapen omdat wij een beest op de muur zagen. Na het geprobeerd weg te jagen met mijn waszak, wat gigantisch mislukte, kwamen wij erachter dat het een onschuldige mot was!! Hahaha typische Lisette actie!! Ook hier in Australië raak ik die dus nog niet kwijt.

De dag erna zou ik gaan dolfijn kayakken, maar helaas was de wind te sterk en heb ik dit verplaatst naar een andere dag. Plan B dan maar uitvoeren; de Lighthouse walk. Deze wandeling was geweldig. Ik kwam langs kleine strandjes, liep door de heuvels en heb 4 dolfijnen en 1 walvis gezien! Eenmaal boven wers je gewaarschuwd voor een slang. Gelukkig heb ik die niet gezien!! Maar het idee dat die er was, is niet het meeste prettige gevoel.

Poging nummer 2 voor de Kayak tour! De wind was veel beter dan de dag ervoor, dus kon gelukkig doorgaan. Na een uitgebreide instructie was het tijd om dolfijnen, schildpadden en walvissen te spotten. Helaas niks gezien, maar het was wel leuk om te doen. De eigenaar bood ons aan om het nog een keer te doen omdat wij niks gezien hadden. Wij spraken af om het zaterdagmiddag nog een keer te doen. 3 maal is scheepsrecht toch?

De dag erna was het tijd om een uitstapje te maken naar Nimbin. Dit is een klein plaatsje wat bekend staat om zijn wiet en hasjkoekjes. Wij werden opgehaald door een typisch hippie busje met de leukste buschauffeur ever: Ivan! Hij is van oorsprong Zuid Afrikaans en was gigantisch grappig. Daarnaast had hij voor elk deel van de tour een speciale playlist! Briljant! Eenmaal in Nimbin aangekomen werd je bedolven door iedereen die je iets wilde verkopen. En iedereen ziet er daar zooo slecht uit! Nadat Lara wat hasjkoekjes had gekocht en een rondje gelopen te hebben, kwam er een oude man naar ons toe. Ik heb nog nooit zo hard gelachen. Hij gooide de ene na de andere pick up line eruit. Ik denk dat hij midden zestig was. Na Nimbin kregen wij een barbecue lunch ergens bovenaan een heuvel en daarna doorgereden naar de Minyon Falls. Doordat het al maanden niet geregend had, was er alleen geen waterval. Maar het uitzicht was waanzinnig!!
In de avond hadden Lara en ik afgesproken met Jamel en zijn Belgische vriend Ken om naar het strand te gaan en daar een drankje te doen. Geslaagde avond!!

Helaas kregen wij de volgende dag een minder goed smsje. De wind was weer te sterk, dus helaas geen Kayak tour vandaag. Wij konden geen nieuwe datum meer afspreken, omdat wij de volgende dag zouden vertrekken naar Surfers Paradise. Op zich geen drama, want er zijn nog genoeg mogelijkheden om dolfijnen en walvissen te zien en een dagje relaxen op het strand was ook geen verkeerd idee. In de avond een drankje en dansje gedaan met Jamel en zijn groep! Goede afsluiting van Byron Bay!

Tijd voor de volgende plek: Surfers Paradise!! Het bleek dat ik de verkeerde bus had geboekt, maar gelukkig was er genoeg plaats en mocht ik mee!! Thank God!! Na ongeveer anderhalf uur kwamen wij aan in Surfers. Het lijkt op Miami met al die witte en hoge gebouwen. Weer totaal iets anders! Loving it! In de namiddag even het strand verkend en een rondje gelopen over de markt die er was op de boulevard! Het weer was de eerste dagen niet al te best. Bewolkt en koud! Hopen op beter weer, want wil wel een kleurtje krijgen natuurlijk! De eerste strand poging liep op niks uit, want er was zoveel wind dat je badlaken na 3 minuten onzichtbaar was door de hoeveelheid strand. Wat gaat een vrouw dan doen? Juist, winkels bekijken! Hier kwam ik Robynne tegen. Zij is een meisje die ik leerde kennen in Byron Bay. Heel toevallig zat zij in hetzelfde hostel. Wij waren zelfs buren! In de avond wat met haar gedronken en een potje wezen poolen. I love Pink Passion Pop!

Hell yeah!! Zon!! Tijd om naar het strand te gaan. Hier kwam ik nog paar mensen tegen uit het hostel. Gezellige stranddag dus (op de vogel na die op mijn been poepte)! In de avond organiseerde het hostel een kroegentocht. Met de hele groep zijn wij meegegaan. Onderweg werden wij nog bekogeld met waterballonnen die vanuit een auto werden gegooid. Mazzelaar die ik ben, ving een Canadees de ballonnen voor mij op! Surfers is voor mannen een paradijs, want de barvrouwen moeten hier werken in lingerie. Elke club lijkt dus gigantisch op een bordeel! Na een paar van deze tenten, wilde de groep terug naar het hostel.

Na een heerlijk dagje aan het zwembad, werd het tijd om de dag erna te vertrekken naar Brisbane. In het hostel werd ik verwelkomd door Jamel die gelijk een rondleiding heeft gegeven van Brisbane. Stuk gelopen langs de Brisbane River en richting Southbank. Een hoop mensen zeggen dat Brisbane niet zo bijzonder is, maar ik heb mij er goed vermaakt!

De volgende dag richting Kangaroo Point gelopen. Op de terugweg dacht ik dat ik een bekende zag, maar ik twijfelde. Ik wist dat Soraya in Brisbane was, maar het is toch raar dat je iemand midden op straat tegenkomt in Australië! Na even wat bijgepraat te hebben en wat tips in ontvangst genomen te hebben, nog even een marktje opgezocht en wat gedronken in een cafe waar een livebandje speelde. Zij waren echt goed!

Die zondag ben ik met een groepje naar the Lone Pine Koala Sanctuary geweest. Hier ben ik op de foto geweest met een koala en heb ik kangaroes gevoerd en geaaid. Super gaaf!! Daarna wilde wij met z'n allen gaan barbecuen, maar helaas werd het weer minder en moesten wij deze plannen verschuiven.

Vlakbij het hostel zit een markt die iedereen aanraad. Ik ben verliefd op dit soort marktjes. Alles is vers en ziet er zoo veel beter uit dan in de supermarkt.
In de avond konden eindelijk de barbecue plannen wel doorgaan. Op Kangaroo Point heb je uitzicht op de skyline van Brisbane. Perfecte plek om dit te doen dus.

De volgende dag had ik afgesproken met een Australisch gezin. Ik kon bij hun verblijven totdat ik naar Noosa zou vertrekken. In de ochtend even terug naar de markt om een doosje chocolade te kopen als bedankje. In de middag even snel sushi gegeten met de groep en toen was het tijd om de bus te pakken richting Dirk en Denise. Zij zou mij oppikken bij een busstation. Wel spannend, want had die mensen nooit gezien of echt gesproken. Ik moest Lara laten weten waar ik zat en of het veilig was, want je weet maar nooit. Dadelijk was het een soort Marc Dutroux! Alle zorgen voor niks, want Dirk en Denise zijn superaardig en heel gastvrij! Dirk nam mij gelijk mee naar Mount Gravett om mij de uitzicht oo Brisbane te laten zien. Nog geen 30 minuten van Brisbane en dat geeft een waanzinnig uitzicht. Terug in hun huis stond er een heerlijke maaltijd voor mij klaar. Lam met heeeeeel veeeeel groenten!! Vitaminen!! Na een hoop verhalen uitgewisseld te hebben, ben ik lekker mijn bedje ingedoken. Na een maand een 2persoonsbed en een kamer voor je alleen, is dan een werkelijk godsgeschenk! Daarnaast had ik ook nog eens mijn eigen badkamer!! Luxe!!

De dag erna is hun dochter bevallen van hun 2e kleinzoon!! Superleuk!! Terwijl zij daar lekker van aan het genieten waren, had ik met een jongen afgesproken die ik in Byron Bay had leren kennen om wat te drinken. Daarna met het gezin Indiaas wezen eten en daarna naar een chocoladebar voor een dessert. Ik word verwend!

Dag erna lekker rustig aangedaan en samen met Denise pompoensoep en brood gemaakt voor de lunch. In de avond wilde zij mij trakteren op een tepanyaki diner. Dit is zo niet backpacker. Van noodles naar een luxe diner in het Marriot Hotel in Surfers Paradise. Het eten was heerlijk en de chefs waren waanzinnig! Gaven een hele show weg.

Gisteren hebben zij mij naar Noosa gebracht. Eerst hebben zij mij het binnenland laten zien, voordat zij mij naar mijn hostel brachten. In de tussentijd hebben wij nog moeten schuilen voor een typische Queensland storm met hagel zo groot als golfballen. Na deze heerlijke dagen met die waanzinnige mensen, wordt het weer tijd om te wennen aan het backpackersleven!!

Vandaag ga ik Noosa verkennen en een wandeling maken door het nationale park. Vanaf morgen ga ik voor 3 dagen de natuur in. Ik ga kanoën en kamperen in de Everglades. Zin in!!

Hoop dat jullie weer een beetje op de hoogte zijn en ik zal proberen eerder mijn blog bij te werken!!

Dikke kus vanuit Noosa!!

  • 17 November 2013 - 03:12

    Lilian Van Der Velden:

    Hoi Lisette

    Met veel plezier jouw 2e verslag gelezen. Je hebt al aardig wat gezien en meegemaakt en er staat nog heeeel veeeel op het programma. Houdt ons op de hoogte. Al een maand weg. Wow tijd vliegt! Heeel veel plezier en geniet er maar van
    Hugs van ons uit Canada

    Auntie Lilian

  • 17 November 2013 - 09:17

    Soes En Enora:

    wow, wat een avonturen allemaal!! super gaaf! Succes in de rimboe tussen de slangen en spinnen. hihi

    dikke xx love you
    je zus en nichtje

  • 17 November 2013 - 10:36

    Iwana:

    Super leuk Lies! Ik ben blij dat je het zo naar je zin heb :-)

    Liefs Iwana

  • 17 November 2013 - 12:36

    Yvonne:

    Lieve Lisette, Wat een leuk verslag, en wat gaaf om het allemaal te lezen.
    Het klinkt allemaal super cool ,gezellig en waanzinnig om dit allemaal mee te kunnen maken.
    Heel veel plezier in ede verglazers, ook dit zal een waanzinnige ervaring worden. Ik heb wat zitten googelen, super. Smeer je goed in en geniet!
    Tip van Eric, zet je foto's op in internet op dropbox, stuur naar je mail, controleer dit of het aangekomen is en dan kan je ze verwijderen, als je dat wil op je kaart, dat gaat snel en dan heb je ze binnen. Moet eerst een account aanmaken, geloof ik. Misschien weet een van die Guus het wel, hihi,
    Meisje geniet , heel veel fun en liefs van ons
    Jos en mams xxxxxxxxx

  • 17 November 2013 - 19:30

    Linda:

    In één woord: WAUW!!!!!!!

    Super om te lezen, leuk dat je tijd maakt om dit met ons te delen!
    Echt een toffe ervaring lijkt me! En een maand alweer?! Gaat hard, maar je hebt nog super lang daar! Echt Geweldig, fijn dat alles goed gaat!

    Xxxx!

  • 18 November 2013 - 01:59

    Geert-Jan En Kim:

    Heey lies,

    Goed om te lezen dat alles goed gaat! En super om te lezen wat je allemaal al gezien en gedaan hebt!
    Heel veel plezier daar en "don't get Adrian Quist and go throwing sixers" (probeer er maar achter te komen wat dat betekend ;-) )

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

In dit dagboek ga ik mijn backpack avontuur vastleggen. Ik ga voor 5 maanden naar Australië en Nieuw Zeeland.

Actief sinds 10 Juli 2013
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 7022

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2013 - 10 Maart 2014

Backpack avontuur

Landen bezocht: